با جان باختن ۱۳ بیمار کرونایی، مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در فارس به ۷ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 09 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر دیگر در استان فارس بر اثر کرونا جان باختند که مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

بر اساس این اعلام، با بستری شدن ۱۰۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۷۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۱ هزار و بیست هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.


از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، دو میلیون و ۷۹ هزار و ۷۳۵ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۴ هزار و یازده بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۶ هزار و ۲۲۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۰ هزار و ۸۲۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۶۳ هزار و ۵۱۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۳ هزار و یازده بیمار مثبت شناسایی شده است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۸۸۶ هزار و ۳۱۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۸۰ هزار و ۷۲۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۶۲ هزار و ۶۳۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۵۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار